Sınıflar - 2

Sınıflar ve nesneler, nesne yönelimli programlamanın iki temel özelliğidir.

Sınıf ve nesneler arasındaki farkı görmek için aşağıdaki örneği inceliyelim:

Sınıf -> MEYVE

Nesne --> Elma
Nesne --> Muz
Nesne --> Portakal
Nesne --> Mango


Başka bir örnek:

Sınıf -> Yazılım Dili

Nesne --> Python
Nesne --> C#
Nesne --> Ruby
Nesne --> JavaScript

Yani, sınıf nesneler için bir şablon ve nesne sınıfın bir örneğidir. Tek tek nesneler oluşturulduğunda, sınıftan tüm değişkenleri ve yöntemleri devralırlar.


C# Sınıflar ve Nesneler:

+ Önceki bölümden C#'ın nesne yönelimli bir programlama dili olduğunu öğrendik.

+ C#'daki her şey, öznitelikleri ve yöntemleri ile birlikte sınıflar ve nesnelerle ilişkilidir. Örneğin: gerçek hayatta bir araba bir nesnedir. Otomobilin ağırlık ve renk gibi özellikleri ve sürüş ve fren gibi yöntemleri vardır.

+ Sınıf, bir nesne oluşturucu veya nesne oluşturmak için bir "taslak" gibidir.


Sınıf Oluşturma:

sınıf oluşturuken class yazarız ve tab tuşuna 2 kere basrız. Bastığımızda şöyle bir sonuç verecektir:

// Myclass yazan yerekendi belirlediğimiz isim
class MyClass
{
	string dil = "c#";
	// MyClass sınıfının bir değişkeni.
}

Bir değişken doğrudan bir sınıfta bildirildiğinde, genellikle alan (veya öznitelik) olarak adlandırılır. Gerekli değildir, ancak sınıfları adlandırırken büyük harfli bir ilk harfle başlamak iyi bir uygulamadır.


Nesne Oluşturma:

Bir sınıftan bir nesne oluşturulur. MyClass adında bir sınıf oluşturduk, şimdi bunu nesne oluşturmak için kullanabiliriz. Bir MyClass nesnesi oluşturmak için önce sınıf adını, ardından nesne adını belirtin ve new(yeni) anahtar sözcüğünü kullanın:

class MyClass 
{ 
	string dil = "c#"; //1

	static void Main(string[] args)
	{
	MyClass myObj = new MyClass ();    
	// classımızı c# a tanıttık.


		Console.WriteLine(myObj.dil); 
		//dil değişkenini çağırdık
	}
}

Bunu aynı şekilde farklı objeler vererek de yapabiliriz bunları örnek yapınca daha iyi anlayacaksınız.

Yukarı Çık